• 2 grudnia 2021

Aktywność sportowa to nie tylko dbanie o swoje zdrowie, ale także przyjemny sposób na spędzanie wolnego czasu. Ludzie, którzy część swojej codziennej rutyny poświęcają aktywności fizycznej, są bardziej radośni, weseli i bardziej świadomi. Dlatego moda na fitness, kulturystykę i egzotyczną jogę uważana jest za jeden z najzdrowszych trendów ostatnich lat. Ważne jest jednak też to w czym trenujemy.

Dlaczego potrzebujesz specjalnej odzieży sportowej?

Wydawałoby się, że na zajęcia można iść w starym bawełnianym T-shircie i znoszonych spodniach. Przede wszystkim zestawy treningowe to nie tylko efektowny materiał. Wentylowany but, który idealnie dopasowuje się do stopy, uchroni cię przed przypadkowymi kontuzjami i zmęczeniem, które towarzyszą niewygodnym tenisówkom. Specjalistyczny materiał spodni lub T-shirtu zapewni uczucie komfortu podczas ćwiczeń. Ze względu na bogactwo produktów początkująca osoba może łatwo zgubić się w różnych tkaninach i markach. Dlatego przygotowaliśmy dla ciebie poradnik – jak wybrać odzież sportową.

Kryteria wyboru

Do ćwiczeń jogi i treningu siłowego na symulatorach produkowane są różnego rodzaju elementy odzieży. Dlatego przed wyborem weź pod uwagę aktywność, na której się skupisz: cardio, trening siłowy lub rozciąganie. Powinieneś preferować naturalne tkaniny przeplatane syntetycznymi detalami. Kupuj modele na określony sezon. Zestawy kompresyjne nadają się do wygodnych treningów w pomieszczeniach, a bielizna termiczna nadaje się do biegania na stadionie zimą lub ciężkich wędrówek po górach. Materiał musi być wodoodporny i wiatroszczelny. Odzież powinna być dopasowana, ale nie ciasna. Nie rezygnuj z dodatkowych akcesoriów i bielizny podtrzymującej - staników sportowych, opasek na rękę.

wysportowana kobieta w odzieży sportowej

Jak dopasować odzież sportową?

Stroje sportowe można łączyć także w życiu codziennym, nie tylko na siłowni. Wygoda jest jednym z głównych kryteriów wyboru stroju sportowego. W codziennych ubraniach bardziej cenione są naturalne materiały, ale nie w fitness. Tu królują syntetyki. Syntetyki mają małą wagę, dobrą zdolność wchłaniania i odprowadzania potu, są wygodne, nie brudzą się i łatwo czyszczą, rozciągają się do sylwetki i utrzymują napięcie mięśniowe. Jeśli jednak jesteś uczulony na sztuczne tkaniny lub po prostu ich nie lubisz – rozwiązaniem jest bawełna. Przyjemniejsza dla ciała, ale nie tak wygodna. Musisz dobrać strój do sylwetki i rozmiaru ciała - unikaj zbyt ciasnych lub szerokich ubrań. Dopasowany krój jest dobry do aerobiku, jogi, pilatesu, jazdy na rowerze, trójboju siłowego, treningu cardio. Do sportów zespołowych potrzebny jest również własny strój, ale nie ma tutaj wymagań dotyczących obcisłego dopasowania. Unikaj zbyt luźnych ubrań. Luźne rękawy i nogawki nie tylko utrudniają ruch, ale mogą być niebezpieczne, jeśli zostaną wciągnięte przez maszynę lub bieżnię. Pewien standard do klubu fitness to - legginsy i top dla kobiet, podkoszulek i spodenki / legginsy dla panów, lekkie sneakersy. Ubrania te pozwolą ci wygodnie trenować na większości sprzętu, sprawdzą się również w wielu rodzajach aktywności.

Zbyt ciasna odzież podczas treningu, wbrew mitom, nie przyczynia się do utraty wagi i nie jest korzystna. Może pęknąć w najbardziej niewygodnym miejscu. Kompresja to inna sprawa. Skarpetki wyszczuplające, legginsy, kombinezony uciskają kończyny, pomagając naczyniom krwionośnym radzić sobie z obciążeniem. Przy wyborze ubrań stawiamy na wygodę, jakość materiału oraz możliwość łatwego rozciągania szwów.

Kupowanie sneakersów należy traktować poważnie. Do uprawiania sportów „lekkich” - aerobiku, ogólnej sprawności fizycznej, a także do ćwiczeń na symulatorach wybierz format multisport. Najważniejsze jest to, aby stopa leżała wygodnie, a podeszwa była wystarczająco gruba i antypoślizgowa.

Top