• 2 grudnia 2021

Tak się cieszę, że sztywne diety odchudzające są oficjalnie "na wylocie", a jedzenie całej, nieprzetworzonej żywności jest "w"! Wszyscy daliśmy się złapać na fantazję o diecie cud, podczas gdy nadal chrupaliśmy przetworzoną żywność, o której wiemy, że jest napakowana tłuszczem, cukrem i solą. Mówimy o byciu w zaprzeczeniu! Piliśmy też galony przesłodzonych napojów gazowanych i nabieraliśmy nienaturalnego apetytu na wszystkie najgorsze możliwe potrawy. LOL! Ale jest nadzieja dla nas wszystkich, i bez względu na to, jak źle myślisz, że twój problem z wagą jest, rozwiązanie utraty wagi zaczyna się tutaj!

Holistyczne podejście do uzależnienia od jedzenia

via

Podobnie jak większość innych uzależnień, nadmierne jedzenie jest kolejnym objawem niepokoju i przewlekłego stresu. Wraz z rozsądnymi planami żywieniowymi/ćwiczeniowymi, lekarze wreszcie podchodzą do problemu utraty wagi w sposób holistyczny. Wielu z nas samoleczy się jedzeniem, więc czytanie kolejnej listy najniżej kalorycznych pokarmów nie jest rozwiązaniem.

Zamiast tego zastanowimy się, dlaczego jemy tuczące pokarmy i jakie wydarzenia wywołują apetyt na wysokokaloryczne jedzenie. Przede wszystkim chcę cię nakierować na uzyskanie łatwo dostępnej i bezpłatnej profesjonalnej pomocy na miejscu lub w Internecie. Jeśli Twoim głównym celem będzie zmniejszenie lęku, poprawi się Twoja relacja z jedzeniem i będziesz jeść mniej kalorii w naturalny sposób.

Codzienne życie jest stresujące

via

Nasz apetyt na słodkie i wysokotłuszczowe, przetworzone jedzenie jest spowodowany poziomem substancji chemicznych stresu w Twoim organizmie. Jeśli ciągle się spóźniasz lub brakuje Ci czasu na zrobienie tego, co powinno być zrobione każdego dnia, to znaczy, że budujesz hormony stresu! Regularne stanie w korkach powoduje niecierpliwość, która jest formą niepokoju, a nawet nuda wywołuje stres. Wiele osób je niezdrowe, przetworzone przekąski podczas dojazdów do pracy, ponieważ czują się znudzeni. Dotrzymywanie terminów, rozmowy telefoniczne, brak pieniędzy na różne rzeczy, zadłużenie i niechciany przyrost wagi są również w pierwszej dziesiątce czynników stresogennych dla dorosłych Brytyjczyków.

Bycie bezrobotnym też jest nudne i stresujące. A niepokój związany z problemami zdrowotnymi rodziny, przyjaciół i własnymi jest bardzo powszechny. W badaniu OnePoll z 2016 roku, przeprowadzonym wśród 2000 dorosłych Brytyjczyków, aż 63% stwierdziło, że czuje się zestresowanych również w dni wolne od pracy. Jesteśmy tak nakręceni, że grozi nam utrata umiejętności relaksowania się bez jedzenia i picia. Związki, przyjęcia, urodziny i święta Bożego Narodzenia, które wymyślono po to, by nas uszczęśliwiać i relaksować, dla wielu z nas są również stresujące. A irytujący teściowie wciąż znajdują się na szczycie listy!

Hormony stresu sprawiają, że masz ochotę na tłuszcz i cukier

via

Poziom cukru we krwi drastycznie wzrasta, gdy jesteś zdenerwowana. Starożytny instynkt "walki lub ucieczki" powoduje, że organizm uwalnia zapasy glukozy-energii jako paliwa dla mięśni radzących sobie z fizycznym zagrożeniem. Miałeś zużywać tę energię walcząc lub uciekając, a wtedy nie pozostałyby żadne niewykorzystane komórki tłuszczowe do przechowywania. Niestety, system ten nie został zaprojektowany do radzenia sobie z długotrwałym, psychicznym stresem, z jakim wszyscy mamy do czynienia każdego dnia! Współczesny stres skłania kortyzol do uwolnienia energii z naszych magazynów tłuszczowych, ale nie zużywamy go polując na mamuty!

Złość, upokorzenie i niecierpliwość są "butelkowane" i system źle funkcjonuje. Chroniczny stres tworzy komórki ciała, które są zawsze zdesperowane, by mieć więcej energii. I dlatego nigdy nie przestają wysyłać sygnałów głodu do mózgu! W ten sposób lęk kontroluje to, co jesz. Na apetyt wpływają hormony kortyzolu i niektóre osoby, niezależnie od tego, ile jedzą, zawsze czują się głodne. Jeśli dodatkowe kalorie nie zostaną zużyte podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych, są one przechowywane w postaci dodatkowej tkanki tłuszczowej, którą wszyscy znamy! Istnieje jednak praktyczny sposób, aby przerwać to błędne koło.

Zmniejsz niepokój, a utrata wagi nastąpi

via

Jeśli skupisz się na tym, jak zredukować niepokój w swoim życiu, skupisz się również na utracie zbędnych kilogramów! Pamiętaj, że: więcej stresu = więcej kortyzolu = większy apetyt na śmieciowe jedzenie = więcej tłuszczu z brzucha. Pomoże Ci to zidentyfikować momenty, w których odczuwasz negatywne emocje. A identyfikacja wyzwalaczy stresu jest niezbędna, abyś mógł uniknąć stresujących sytuacji w przyszłości. Jeśli nie jesteś szczęśliwy w swoim miejscu pracy, umów się na spotkanie, aby porozmawiać o swoich odczuciach z kierownikiem działu kadr.

Jeśli nie da się łatwo poprawić Twojej sytuacji zawodowej, może zacznij rozglądać się za inną pracą. Możesz też przekwalifikować się na inny zawód, który będzie Ci się bardziej podobał. Nie musisz od razu wszystkiego zmieniać, ale musisz zająć się ludźmi lub sytuacjami, które regularnie wywołują u Ciebie niepokój. A dobra wiadomość jest taka, że nie musisz tego robić sam!

Kursy asertywności

via

Znajdź kogoś, z kim będziesz mógł produktywnie omówić swoje myśli lub poproś swojego lekarza o polecenie wyszkolonego doradcy. Jeśli masz skłonności do "uszczęśliwiania ludzi" lub czujesz się zastraszany, rozważ udział w szkoleniu z asertywności. Możesz też wykorzystać Trening Asertywności, aby pomóc sobie w radzeniu z "tłumionym" gniewem, dzięki czemu unikniesz agresji.

Nie martw się, jeśli nie możesz znaleźć kursu w okolicy. Po prostu wpisz w google "Trening asertywności", a znajdziesz wiele darmowych kursów online! Jest świetny, darmowy kurs na www.openlearningworld.com, który możesz zrobić w domu. Otwarty Świat Nauki - Kurs As ertywności skupia się na pomocy w przezwyciężeniu strachu, nieśmiałości, bierności i złości. W szczególności uczy jak:

  • Spokojnie wyrażać negatywne emocje
  • Okazywać pozytywne emocje
  • czuć się komfortowo pytając "dlaczego" i kwestionować autorytet lub tradycję
  • Rozpoczynać, prowadzić, zmieniać i kończyć "trudne" rozmowy w sposób komfortowy
  • radzić sobie z drobnymi irytacjami, które pojawiają się w życiu, rozpraszając złość, zanim przerodzi się ona w intensywną urazę i agresję.

Terapia poznawczo-behawioralna

przez

CBT to wysoce zalecany sposób szkolenia umysłu, aby był twoim pomocnikiem, a nie krytycznym głosem. Istnieje również wiele miejsc online, gdzie można uzyskać dostęp do Terapii Poznawczo-Behawioralnej za darmo. CBT online może naprawdę pomóc we wszystkim, od przejadania się, negatywnego obrazu siebie, poczucia porażki, irytujących teściów, słabego zarządzania czasem i wszystkich innych ukrytych powodów stresu, dla których jemy za dużo.

Osobiście mogę polecić Mood Gym tutaj: www.moodgym.anu.edu.au. To było pierwsze profesjonalne ciało, które zaoferowało CBT online i jest prywatne i anonimowe. Nie rozmawiasz z nikim twarzą w twarz, kurs jest łatwy do naśladowania i bardzo pomocny dla każdego, kto ma problemy z wagą, stresem lub depresją.

Uzupełnij swoje podstawowe umiejętności kulinarne

via

Zupa z kurczaka, fasoli i szpinaku

Wiem, że musisz sięgnąć głęboko w siebie, aby znaleźć motywację do zaprzestania jedzenia pokarmów, od których jesteś uzależniony. Możesz zacząć powoli, decydując się na poważne potraktowanie swojego zdrowia. Jeżeli konieczny, stawia niektóre czas aside uczyć się podstawowych kucharskich umiejętności, więc ty no będziesz zależny na przekąskach, junk-food i take-away. Postrzegaj swój plan zdrowego odżywiania jako coś pozytywnego, jak nowe hobby. Zapomnij o kaloriach i skup się na odżywianiu, więc każdego dnia jedz witaminy, minerały, błonnik i białko. Bądź swoim najlepszym przyjacielem i spraw, aby Twoje zdrowie i spokój umysłu stały się priorytetem!

[amazon_link asins='B00VBIROF4,B01EM9OHC6,B00GB85MZI,B008C9KWH2′ template='ProductGrid' store='code777-20′ marketplace='US' link_id='d986db7f-dd77-11e7-be5f-5d750bcdcbf8′]

weight-loss-tips-for-women

Top